marți, 5 mai 2009

Jurnal de calatorie : O saptamana la Berlin



Am plecat la Berlin cu ganduri marete, sa discut cu oamenii despre diferentele culturale, sa fac mii de poze, sa vizitez muzee si sa scriu un super reportaj. Nu prea mi-am atins obiectivele, dar am petrecut de minune si am intrezarit si cateva fatete ale orasului.

Primul lucru pe care l-am aflat : este greu sa te pierzi in Berlin. Totul e foarte bine marcat, iar oamenii sunt foarte saritori si majoritatea cunosc engleza. Prima data in metro, cu un aer pierdut incercam sa imi dau seama cum sa iau bilet. Fara sa spun nimic, o fata se apropie de mine zambind, intrebandu-ma daca am nevoie de ajutor. A stat cu mine, explicandu-mi rabdatoare ce si cum.

Berlin Underground




O fateta pe care am descoperit-o a fost cea underground : squaturi si baruri underground decorate ciudat sau acoperite cu grafiti, bere ieftina, punkeri si punkeritze in numar mare. Fum de tigara sa il tai cu cutitul desi e interzis sa fumezi in baruri.



Un squat cu mai multe terase si baruri, dar si loc pentru escalada, o terasa pe nisip semanand izbitor cu cele de la Vama Veche unde o fata hippie face si vinde cercei, un bar cooperativ unde poti veni cu propria bere, un club punk cu concert live, iata cateva din locurile pe care le-am vazut.


Bauturi si mancaruri

Nu am facut o adevarata incursiune in bucataria berlineza. Nu am mancat nici macar strudelul pe care planuiam sa il mananc. Insa vezi restaurante si fast fooduri peste tot. Unde se aduna oameni simti aroma de mancare : curry, bucatarie indiana, fast food, prajituri si carnati, covrigei, ai de unde alege...



Preferatul meu est currywurstul (carnat cu sos de tomate si curry), aparent o specialitate locala cu o poveste romantica in spate (am auzit ca e si un film pe tema asta, dar nu l-am vazut), apoi mai sunt si covrigii, dar mai putin buni decat cei din Romania.



Nu am reusit sa evit cliseul si am baut bere la Berlin. Diferite feluri de bere, dar preferata mea a ramas Berliner :) Totusi nu m-am impacat si probabil nu o sa ma impac niciodata cu jaggermeister, alcoolul din ierburi.

Berlinul e verde

Berlinul este un oras cu multa verdeata si parcuri mari. In weekend berlinezii ies la gratar cu mic cu mare in parcuri si practica diverse sporturi (am vazut fotbal cu portile in miniatura, frisbee, voley si altele) sau canta. Si da, e interzis sa faci gratar in parc...


Muzee si monumente


Nu, nu am fost prin muzee si regret. In schimb, in timpul numeroaselor plimbari am vazut multe monumente dedicate holocaustului, dar si alte monumente si cladiri frumoase.



si da, am vazut si ambasada romaniei




Pozele din pacate sunt facute cu telefonul si arata ca atare... Iata cateva puse alandala din numeroasele preumblari :








2 comentarii: