luni, 6 ianuarie 2014

Amintiri de la scoala auto

Primul curs de legislatie. Ajung cu intarziere si intru rusinata in clasa. Din salita decorata cu stopuri si semne de circulatie ma privesc ochii curiosi ai cursantilor.
 - Intra, nu e problema, imi zice profesorul, un barbat pe la 50 de ani.
 Scrutez salita, pentru a gasi un loc liber. Nu gasesc nici o banca neocupata pentru a nu deranja pe nimeni. Toata lumea sta la culoar asa ca dau la o parte un baiat serios si ma asez langa el la perete. Profesorul reia cursul netulburat.
 - Si acum iubitilor, notati. "Numarul 7. Intrebuintarea cu stiinta a unui automobil spre a fi condus de catre o persoana care se afla intr-una dintre situatiile aflate la punctul 6, se afla sub influenta alcoolului si/sau drogurilor, sufera de o boala psihica".
Notez constiincioasa cot la cot cu ceilalti, fara sa stiu prea bine ce. Habar nu am ce e la punctul 6, dar mi se pare nepoliticos sa intreb. Trag cu ochiul la colegul de langa. Numerotase frumos paginile si pe ultima scria 5. Am o brusca senzatie de intoarcere la scoala. Acele cursuri unde era important sa notezi, nu sa intelegi.
Domnul profesor trece la punctul 8 :
 - Conducerea unui "A-mare", care : nu este inmatriculat, este prevazut cu "NR I" false, a fost radiat din circulatie.....
Se uita la noi :
 - Stiti ce inseamna radiat, iubitilor ? Noi il privim in tacere asteptand sa-si raspunda la intrebare.
- Scoaterea din circulatie. Poti sa duci vehiculul la unul din centrele de colectare remat. Sau daca nu vrei sa te desparti de el - prima masina si prima iubire sunt importante - poti sa-l pastrezi in gradina.
Se intoarce catre o bruneta cu picioare lungi din prima banca :
 - Tu, Beatrice, poti sa-l tii in gradina ta de 6000m patrati din Popesti.
 - Gradina mea nu are 6000m patrati, ii raspunde bruneta.
- Bine, in gradina ta de 1000m patrati.
In absenta unui raspuns din partea brunetei, continua monologul :
 - Punctul 9, iubitilor. Organizarea si/sau participarea in calitate de "CA" la intreceri neautorizate pe "DP". Asta o fac mai mult baietii decat fetele. Nu o sa o vedem pe Beatrice de exemplu la curse de masini.
Si ora continua molcom cu acelasi monolog amuzant, cu acelasi "iubitilor" si multe remarci la adresa lui Beatrice care le primeste in tacere. Dupa punctul 12, ma prind ca era vorba de trecerea in revista a infractiunilor. Ajungem la contraventii, iar colegul meu de banca imi cere o foaie. I se terminasera. Si aflu ca una din contraventii este folosirea unor placute de inmatriculare care nu corespund standardului. Domnul profesor se indreapta catre tabla pe care o sterge cu grija. Sunt fascinata de felul in care curata ceea ce scrisese cu cateva minute inainte, fiind atent sa nu lase nici o urma.
- De exemplu, iubitilor, numarul acesta... Scrie frumos : B 01 ER - ...poate fi scris BO1ER, fara sa pastreze spatiile adecvate. Acesta nu corespunde standardelor. Poate fi si - se uita la noi si sterge "ER" - BOI.
Nimeni nu zice nimic si domnul profesor continua :
- Dispozitivele care perturba functionarea mijloacelor de monitorizare a traficului. De tip anti-radar si nu detector de radar - accentueaza el. O sa-mi multumiti pentru ponturi. Poate o sa vreti sa ma scoateti si la restaurant, glumeste. Dar aveti grija ca eu nu mananc orice. Numai proteine, fructe de mare, spune el si se uita la Beatrice. Nu sarmale si altele de genul asta. Se aseaza la biroul lui si continua :
 - Acum cateva zile am iesit cu nevasta la restaurant. Si avea femeia pofta, si-a luat caracatita sau calamari trasi in pesmet, sa vada cum e. Nu i-au placut si i-am adus acasa. Si ce credeti ? Nici cainele meu nu a vrut sa manance. Bineinteles ca i-am inlaturat pesmetul, ne precizeaza el. Dar ce rapid am fost azi ! Am si terminat ! Gata ! Gata, iubitilor !
Noi suntem nedumeriti. Ma uit la colegul meu si la carnetelul care mi s-a dat inainte sa vin.
- Nu ar trebui sa ni se puna prezenta undeva ?, il intreb.
- Nu stiu, dar asta vreau si eu.
 - Hai sa-l intrebam.
Studentii erau toti ingramaditi in jurul biroului lui, in picioare in expectativa.
 - Cine s-a inscris de doua saptamani sa vina sa ii pun prezenta, spune el. Restul sa mai astepte.
Ma vede dezorientata.
 - Dumneata, domnisoara. Da-mi carnetul. Incerc sa ii spun ca eu am venit de mai putin timp, dar nu ma asculta. Imi ia carnetul, il deschide.
 - Dar tu te-ai inscris sambata.
 - Da.
 - Data viitoare atunci. Si ies nedumerita intrebandu-ma cum va sti ca am fost la curs daca nu a notat nicaieri. Inca nelamurita ma indrept catre casa dupa ceea ce a fost primul meu curs de legislatie auto.

Un comentariu:

Arhivă blog