vineri, 27 noiembrie 2009

Qwan ki do - O veche dragoste regasita RELOADED

Cu de dedicatie pt Helen, articolul despre qwan ki do, asa cum il vrea ea :)

De cateva saptamani m-am reintors la sala dupa o pauza de cativa ani buni. Aici am avut o surpriza placuta : cativa din fostii mei colegi de acum cativa ani se intorsesera si ei. In loc sa fie cum ma asteptam adica lume noua, straina, sa ma simt pierduta si sa-mi fie greu, m-am trezit cu vechi prieteni bucurosi sa ma vada, dar si cu noi colegi. M-am simtit ca si cum m-as fi intors intr-o familie. Si cine zice ca nu e bine sa te intorci la vechile iubiri ? Poti avea surprize placute...

Dar ce este qwan ki do?



Toata lumea care nu cunoaste confunda qwan ki do cu aikido, din cauza pronuntiei asemanatoare si a notorietatii celei din urma. Este destul de frustrant la un moment dat, de aceea simt nevoia sa explic un pic, chiar cu riscul de a fi plictisitoare. Wikipedia graieste si nu se inseala : qwan ki do este o arta martiala chino-vietnameza care are varsta mea, adica destul de tanara :) creata de maestrul Pham Xuan Tong, este o arta complexa, in care gasesti ce vrei: tehnici de auto aparare, exercitii de intretinere, o multitudine de lovituri si blocaje, dar si elemente spectaculoase si nu in ultimul rand tehnici de arme. Nu o sa intru in detalii, informatii mai ample, se gasesc pe net si nici scopul acestui articol nu este descrierea qwan ki do-ului. Oricum, cea mai buna cale de a descoperi ce este, este de a practica :)

De ce qwan ki do?


La inceput din intamplare, apoi din placere. De ce ? N-as putea spune. Dar m-am reintors ca la o veche dragoste, la fel ca si colegii mei.

Si totusi nu qwan ki do-ul in sine este subiectul acestui articol. Ci nevoia fiecaruia de a gasi ce am gasit eu in qwan ki do. Pentru unii qwan ki do-ul este fotografia, pentru altii chitara. Am cunoscut doctori pentru care meseria lor este "qwan ki do". Care este qwan ki do-ul tau?

Linkuri externe legate de topic :

9 comentarii:

  1. asa ... sa revenim :D

    acest articolas este f. dragutz pt ca este natural ... imperfect si provocator in acelasi timp. Povesteste despre o arta ca o intrebare nu ca un raspuns ... iti scormoneste curiozitatea si tocmai pt ca nu dezvaluie totul despre arta in cauza ... invaluie in mister proprietarul blogului ... care pana la urma se descrie indirect sub prextul acestui "sport"

    de ce imperfect? pentru ca este personal

    de ce e interesant? pentru ca este imperfect si personal

    de ce e personal? pt ca este imperfect :)))


    bravo ruxus-pisicus-maimutzicus ! asteptam continuarea !

    RăspundețiȘtergere
  2. "Pentru unii qwan ki do-ul este fotografia, pentru altii chitara. Am cunoscut doctori pentru care meseria lor este "qwan ki do". Care este qwan ki do-ul tau?" asta mi se pare partea cea mai tare. si asa ne indemni la dialog, la confesiune, la dorinta de a reinnoda vechi pasiuni... pentru mine ar fi scrisul..

    RăspundețiȘtergere
  3. intr-adevar ... asta e partea cea mai tare ... si voia sa te intreb si io ruxus-pisicus : "Care este qwan ki do-ul tau?" :)

    astept replay :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Pei da mama de bebe strumf, avem nevoie de pasiuni de genu asta pt sufletelul nostru:) Qwan ki do-ul meu este qwan ki do-ul :) Am citit ce ai scris tu si e super nice. Sa nu te lasi :)

    Merci Helen, esti un super critic, chiar poetic. Si asta nu pt ca ma lauzi:) Da scrii frumos. Tu de ce nu scrii?

    RăspundețiȘtergere
  5. pai tocmai asta e ideea de critic : traieste de pe urma transpiratiei altora ... si apoi ... e mult mai trendy sa critici decat sa creezi tu ceva si sa te critice altii ...

    Sa gasesti o scobitoare in okii celor care se exprima e "un sport" comod dar si un efort de "parsivenie" inteligenta si erotism platonic disimulat :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Fara critici nu poti sa avansezi :)

    RăspundețiȘtergere
  7. eeee kestia asta "Fara critici nu poti sa avansezi" este o utopie romantico-burlesca ... daca pot sa spun asa

    daca vrei sa avansezi tre' sa gasesti fani "cu greutate" care sa te sustina si care sa-i ia de ureki pe cei care ar indrazni macar di greseala sa critice vreo litera scrisa de tine ...

    altfel ... n-ai nici o sansa

    si ca sa ma crezi iti vand un pont: daca nu era Maiorescu, nu aflam noi niciodata ce poet mare e Eminescu

    daca nu ma crezi cauta in arhive :d

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte frumos :)
    si eu practic Qwan Ki Do. din '99 am inceput dar nu am fost constant.
    de-a lungul timpului am mai practicat si alte stiluri de arte martiale dar... tot la Qwan Ki Do revin... de fiecare data.
    e chiar asa cum zici si tu: oricand poti reveni la vechile iubiri.
    e placut sa vezi ca toti practicantii sau fosti practicanti vad la fel: o familie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu am inceput in 97 sau 98 si am facut multe pauze, dar iubita asta ma primeste tot timpul inapoi cu bratele deschise :)

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog