luni, 30 noiembrie 2009

Vot presedentie - 6 decembrie 2009

Revin la vechea intrebare, care ramane vesnic de actualitate inca de pe vremea lui Caragiale : "Spuneti-mi, eu cu cine votez?"

Se aproprie turul doi al alegerilor si intrebarea asta ma arde din ce in ce mai rau, fara sa pot spune ca am gasit argumente sa sustin vreunul dintre cei doi candidati. Poate ca voi vota ca majoritatea romanilor cu vot orb, adica fara sa stiu prea bine de ce il votez pe unul sau pe celalalt, sperand sa fie bine.

Care ar putea fi argumentele pentru care m-as decide pentru vreunul dintre ei? In mod sigur, nu pentru ca unul dintre ei pocneste copii in perioada electorala de fata cu ziaristi si multa lume si nici luand in considerare zvonurile defaimatoare despre celalalt. Desi daca e sa ne uitam in presa, cam astea ar trebui sa fie criteriile definitorii. Numai despre asta se vorbeste. Nici nu ar trebui sa il votam pe cel cu cea mai buna campanie marketing. Ar fi mai simplu asa :)

Cand am pus intrebarea aceasta unui prieten, am primit un raspuns interesant : vezi ce planuieste fiecare sa faca odata ce e presedinte, vezi in ce masura s-ar potrivi asta cu situatia actuala si asa vei stii. Simplu, mi-am zis. Hai sa caut informatiile.

Si am intrebat in stanga si in dreapta. Cineva trebuie sa stie.... Ei bine, nu. Nu zic ca nu exista persoane care stiu, zic doar ca nu am intalnit eu pe cineva care sa imi dea detalii. Si asta spune ceva despre cum isi fac cunoscuta programa. Despre oamenii care merg la vot si despre cum se voteaza. Daca se voteaza, pentru ca am intalnit multi care sunt dezamagiti si care nu vor sa voteze.

Cei care voteaza mi-au expus argumentele lor, unele interesante si de luat in considerare, dar nimeni nu a luat ca argument planul pentru viitorul mandat si situatia actuala.

Atunci m-am indreptat spre vechiul meu prieten Google. Am gasit crampeie de actualitate dar si pagini defaimatoare la adresa unui candidat sau ala altuia. Se pare ca Google nu da rezultate destul de pertinente sau ca aceasta informatie nu e la vedere pe internet.

Am gasit insa si un link interesant :


Daca cineva stie mai mult de atat despre planul pentru vitorul mandat al celor doi candidati, puneti-ma si pe mine la curent :)

Acum va intreb: "Spuneti-mi, voi cu cine votati?"

10 comentarii:

  1. eu votez cu geoana, as fi votat cu crin in primul tur, dar m-a dezamagit la confruntare, s-a comportat ca basescu, ping pong cu moguli, concluzia ar fi ca sunt toti niste marionete si indiferent cine ar iesi tot pe fosta guvernare ar da vina, poate mai putin basescu. pana nu isi va face curaj unul dintre noi, scarbit de politica, sa intre in politica si sa incerce sa schimbe ceva.. toate vor fi ca si pana acum..

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu tot nu stiu cu cine sa votez din cauza ca nu am vazut un program clar de redresare publicat de vreunul dintre candidati. Ideea este ca ar trebui sa fie mai multa informare pe acest teren si nu cine ce face, pe cine bate, pe cine vede... Dar de...

    RăspundețiȘtergere
  3. Quand je vote, perso, ma logique c'est :
    - qu'ont fait les gars de leurs précédents mandats comme élu ?
    - qu'est-ce qu'ils proposent pour le mandat à venir ? (économie, social, environnement, culture, europe...)
    - lequel est le pire ?
    - je vote pour l'autre...
    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. pb mea nu e cu cine votez .... ci daca sa votez sau nu! Avand in vedere noua moda a turismului electoral pb e ca daca votez tre' sa votez de cem putin 10 ori ca sa conteze macar un picutz mic mic opinia mea - da' asta ar fi o treaba "ilegala"

    Daca votez cinstit o singura, votul meu e devalorizat de turistii electorali care au "greutate" dom'le voteaza de 10 ori iar fiecare vot al lor e contabilizat de inca 10 ori

    Daca votez blank ... mi se fura votul ... il numara presedintele de sectie dupa simpatia lui electorala ..

    DECI: sa votez sau nu??

    RăspundețiȘtergere
  5. En tant que citoyen d'une "soi-disant" démocratie, tu as plusieurs manières d'exprimer ta citoyenneté ..
    - voter aux différentes élections
    - débattre, t'informer et informer
    - t'engager dans la société civile pour prendre en charge un problème non résolu par la société
    - consommer certaines choses plutôt que d'autres, selon les conséquences politiques, diplomatiques, sociales et environnementales de la production/distribution/rémunération de l'achat
    ...

    Si tout ce qui se passe en Roumanie est okay selon toi, alors, nul besoin de voter ou de s'engager, rien est à changer.
    Dans le cas contraire, tu peux critiquer et suggérer mais uniquement en complément de tes efforts personnels dans ce sens (voter ou autres). On ne peut être exigeant qu'envers soi-même et tu ne peux pas critiquer une décision politique si c'est, entre autres, ton abstention au vote qui a porté au pouvoir les élus qui la prennent...

    Bref, il faut voter, ne serait-ce que pour pouvoir critiquer :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Pablus, merci pentru raspuns !

    Imi place comentariul tau ... DAR ... logica lui matematica nu prea ma convinge :((

    Teoretic ai dreptate iar argumentele tale sunt logice ca teoremele geometrice perfecte si demonstrabile in toate sensurile.

    Din ecuatie lipseste necunoscuta "H" ("are you Human?")

    Deci : ca sa-mi permit luxul de a critica urmatourul presedinte si respectiv guvern, tre' sa votez una din cele 2 variante posibile : Geoana si Basescu - amandoua nefericite pentru Romania, pentru noi in general si pentru mine personal

    Si acum intervine elementul "H" : eu, ca fiinta umana mediocra, egoista, subiectiva si conservatoare ... DE CE TREBUIE sa ma duc aleg ceva ce eu consider ca e rau ? kiar daca cu speranta (nu cu certitudinea) ca raul mai mic?

    de ce trebuie sa-mi fac rau? nu e cam mic "luxul" de a injura dupa pentru efortul de a vota ceva ce stiu ca ii va face rau??


    mda ... ma intrebam doar ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Greierasule, logica ta ar merge de minune daca nimeni nu ar merge la vot, sau ar face toti vot alb. Asa ar vedea si ei cata incredere avem in ei si poate ar schimba ceva. Problema e ca nu e chiar asa si oricum o sa ne alegem cu un rau. Mai mare sau mai mic, asta depinde de noi.

    Da, il sprijin pe Pablus, trebuie sa votam si mai inainte de asta sa ne interesam pe cine votam, ce a facut, ce ar putea face.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pt Pablus : lui kykyriky nu-i plac raspunsurile perfecte :) Ca sa o convingi, trebuia sa faci un raspuns mai putin logic, plin de imperfectiuni si farmec :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. maaaii ruxus-vulpus-pisicus cu picioruse multe si oki parosi ... io nu zic ca sa nu mergem la vot DAR de ce cu fiecare mandat prezidential mai moare cate un pic din noi, din bucuresti, din tot ce ne incojoara ...

    cum sa scap de sentimentul ca votand accept sa-mi fac un rau mie si celor din jur??

    :(((

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog