vineri, 11 decembrie 2009

Da, se apropie sarbatorile

Se simte in aer. E din ce in ce mai frig si miroase a iarna, sunt din ce in ce mai multe luminite, din ce in ce mai multa lume te intreaba ce faci de Revelion. Ca niciodata, anul asta nu am planuri magnifice, asa ca ma gandesc din timp ce pot face ca sa previn deprimarea de Craciun care intervine invariabil in preajma sarbatorilor.

Cred ca deprimarea asta isi are originile in perioada copilariei. Cand esti mic, Craciunul pare o poveste, nimic nu se compara cu cadourile de Craciun, sau cozonacii calzi si aromati de-abia scosi din cuptor. Pe masura ce cresti, farmecul dispare, dar incerci in fiecare an sa regasesti aceeasi magie si sfarsesti prin a fi dezamagit.

Super planul meu contra acestei dezamagiri era o tona de ciocolata si un munte de filme bune. Si ignorarea completa a tot ce inseamna sarbatori. Si totusi, planul nu a functionat. Sarbatorile au venit timide mai devreme. Ajunge sa te plimbi in oras ca sa vezi luminitele. Mos Niculaie a batut deja in geam. Cum poti sa le ignori? Nu poti.

Si totusi dupa ce am dat nas in nas cu ele, cu sarbatorile, deprimarea nu ma mai sperie asa de mult. Sa ma explic. Prima intalnire a fost de Mos Niculaie. Si s-a soldat cu luminite multe multe, cu kurtosi colaci din cei cu scortisoara si nuca, fierbinti si cu colinde. Seara am iesit sa ma plimb in parcul de langa mine, amenajat mai frumos ca niciodata. In ciuda frigului de crapau pietrele parcul era ticsit de lume. Peste tot printre copaci, mosi craciuni, reni si oameni de zapada din lumini. Un brad gigantic frumos impodobit domina locul plin de mucosi care se zbenguiau. As fi pus si poze drept dovada, dar buna mea prietena cu care am fost mi le-a promis dar nu mi le-a dat inca.

A doua intalnire cu sarbatorile a fost in seara asta cand am vazut concertul de Craciun al corului Madrigal de la Conservator. Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam sa imi placa asa mult, dar mi-a placut desi nu e genul de muzica pe care il ascult in mod obisnuit. O sala plina, 2 bisuri... nu a fost rau :)

Dupa aceste experiente inca ma mai tem de venirea sarbatorilor, dar poate ca se vor intampla si lucruri bune. Cine stie?

Pentru toti cei care se sperie ca mine de sarbatori, le dedic colindul de mai jos cu corul Madrigal :



Si cateva linkuri privind corul Madrigal :

6 comentarii:

  1. wwwwaaawwww ... un ruxus-pisicus-vulpus melancolicus :))

    ia sa descriem noi sarbatorile : un mos craciun imaginar care face reclama la coca-cola, lumanerele care iti umplu casa de fum, musafiri care iti fac deranj prin casa si iti consuma berea, emisiuni penibile si lacrimogene la TV, bani keltuiti pe cadouri ieftine, aglomeratie la coada la caltabosi, carnati prajiti si cateva kg in plus .... ce ar mai fi ... nik ...

    tre' sa-mi iau bilet de tren saptamana viitoare :D

    RăspundețiȘtergere
  2. ca sa nu mai vorbim de faptul ca te ingrasi de sarbatori si ca faci indigestie de la atata carnaraie... Craciunul scoate capacaunul din fiecare:)

    RăspundețiȘtergere
  3. deci : ruxus-pisicus-CAPCAUNUS .... :)))))

    craciun fericit !!

    RăspundețiȘtergere
  4. ca veni vb de depresie:) iti recomand : http://green-eyes-brown-hair.blogspot.com/2008/10/liiceanu-usa-interzisa.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Am citit inainte sa imi recomanzi si mi-a placut f mult si sunt de acord :)

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog