marți, 12 ianuarie 2010

Cuvintele cheie si SEO

Cat de importante sunt cuvintele cheie in SEO?


Iata un subiect discutat si rediscutat, as putea spune chiar istoric in lumea SEO. Totusi, nu pot scrie despre SEO fara sa aduc in discutie si acest subiect, oricat de rasuflat ar fi. Unii zic inca : SEO inseamna cuvinte cheie. Desi SEO nu este numai despre cuvinte cheie, acestea sunt inca importante. Nu putem scrie despre salata si sa ne asteptam ca Google sa ne afiseze in rezultatele pentru cautarea "salata" fara sa mentionam cuvantul pe siteul nostru. Un site care spune leguma verde, care se taie marunt si se serveste cruda cu ulei, otet si sare nu o sa fie clasat pentru cuvantul salata. E valabil si pentru siteurile de produse care au multe imagini si prea putin text. Degeaba au poze frumoase cu biciclete, daca nu mentioneaza cuvantul bicicleta.

Cuvintele cheie in istoria SEO

 

Acest lucru e binecunoscut in lumea SEO de mai multi ani si a dus la abuzuri. In urma cu cativa ani puteai vedea siteuri cu texte care aratau cam asa : Cuvintele cheie sunt foarte importante, deoarece cuvintele cheie sunt cele care arata motorului de cautare care cuvinte cheie sunt pertinente pentru care pagini.

Ok, exemplul este absurd, nu mi-a venit altceva in cap, dar chiar daca nu ar fi fost absurd, tot ar fi fost imposibil de citit si ar fi dat dureri de cap si cosmaruri oricui ar fi fost suficient de viteaz sa incerce sa il citeasca. Degeaba ai fi bine clasat pe Google cu siteul tau daca nimeni nu ar citi si ar parasi imediat pagina. In ziua de azi daca indesi de prea multe ori cuvintele cheie pe o pagina, pagina ta poate fi dezindexata pe motiv de spamdexing.

O solutie pe care au gasit-o atunci SEO-istii a fost sa scrie cuvintele in asa fel incat sa nu fie vizibile pentru vizitator, ci numai pentru motorul de cautare. Fie scriind cuvintele cu aceeasi culoare ca fondul fie prin alte metode neortodoxe.  Tehnica asta tine de black seo si in general este pedepsita de Google.

Cum putem sugera motorului cuvintele cheie fara a inrautati experienta utilizatorului

 

Este adevarat ca e bine ca un cuvant cheie sa fie mentionat de mai multe ori pe o pagina pentru ca Google sa considere acel cuvant pertinent pentru acea pagina. Si atunci cum facem sa il mentionam fara sa ii dam dureri de cap vizitatorului ?

Incercam sa il indesam prin diferite balize sau atribute. O mina de aur o reprezinta balizele meta. Putem baga cuvantul cheie in baliza Title si in  baliza Description. Cu baliza Keywords e alta poveste. Google nu o mai ia in considerare din cauza abuzurilor.

Cum alegem cuvintele cheie ?

 

Sunt mai multi factori de luat in considerare si voi dezbate acest subiect pe larg intr-un alt articol. So, stay tunned :)









4 comentarii:

  1. am incercat kestia cu salata : am cautat "salata" pe google.ro si mi-a dat "Rezultatele 1 - 10 din aproximativ 3.810.000 pentru salata. (0,25 secunde)"

    prima kestie afisata : Rezultate imagine pentru salata - 4 pozici cu niste salate asa apetisante ca iti venea sa musti din monitor :))


    prima este imaginea de la: "www.gradinamea.ro/Salata_cu_sunca_3856_619_1.html" - se pare "sunca" e un cuv keie genial pt un site despre salata :)))

    ce n-am inteles io : pe paginile site-ului "www.gradinamea.ro" dedicat "salata" acest cuvant are o frecventa de 1,16 - 1,86% si toutusi site-ul cu paginile respective e pozitionat in Top 1 pe "Google Images" si in Top 10 pe "Google Web" ...

    concluzia : daca vreti o salata optimizata adaugati multa multaaa sunca :))

    daca adaugi si o bere neagra ... cred ca bati la fund toate regulile SEO si pe mama lu' Google :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Hello greieras,

    Cred ca toata lumea care foloseste Google a vazut ca printre rezultate se pot gasi si imagini si pentru subiecte de actualitate, poti gasi si rezultate din Google News. Nu inteleg care e intrebarea ta in legatura cu afisarea de rezultate de imagini.

    Cuvantul salata apare de 10 ori pe pagina respectiva si e cuvantul cu densitatea cea mai mare.

    Pagina siteului de pe locul zece are o densitate mai scazuta a cuvantului salata, cuvantul apare de 8 ori si densitatea e de 1,16.

    Eu am dat un exemplu la intamplare cu salata, ideea nu era sa vad care e pe Google situatia pentru cuvantul salata ci sa punctez faptul ca e important sa apara pe paginile siteului cuvintele cheie. Dar daca vrei sa discutam semantica, salata inseamna si salata ca leguma dar si felul de mancare salata. Google iti da rezultate cu salata ca fel de mancare si iti propune in josul paginii printre cautarile referitoare la salata, salata verde.

    RăspundețiȘtergere
  3. la recomandarile si sugestiile lui ruxus-vulpus-pisicus, am aprofundat filosofia "SEO si salata" :

    am cautat pe Google.ro "salata SEO" si am obtinut "Salată de iarnă cu piept de pui" si "Salata orientala(Reteta De Post)" .. eeee .... asta da minune SEO :D

    deci adica ce inteleg io din SEO e ca poti sa faci o salata de link-uri si texte pe gustu' lu' google si asa devii vegeteriana :))

    pentru o mai buna intelegere va recomand :

    http://www.youtube.com/watch?v=5r2CCsP67uk

    RăspundețiȘtergere
  4. Mei greieras, nu stiam ca stii araba :)

    Si da, trebuie o salata de linkuri si texte, dar nu numai :) Dar tu stii asta...

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog