marți, 31 august 2010

Tabere medievale si trubaduri III

Ultima destinatie : Cluj

Duminica dimineata am parasit Bistrita cu o urma de regret . Deja o parte din corturi erau stranse si se simtea in aer tristetea plecarii iminente. Caii folositi la demonstratiile de lupta pasteau alene iarba de sub corturi, dand palpitatii ocupantilor. Oricum au fost mai norocosi decat noi cu micul dejun. Cortul unde se vindeau clatite nu era inca deschis la "matinala" ora 11. Am plecat nemancati cu gandul sa oprim la o benzinarie pentru facerea plinului automobilului si calatorilor. La cateva ore de noi, astepta Clujul.

Povestea mai usor se povesteste decat se infaptuieste si ne-am avantat nerabdatori sa vedem orasul si concertul.  Intr-un final glorios am ajuns in Cluj, infometati, toropiti de caldura si doritori sa ne tragem sufletul. De data asta ne-am hotarat sa cautam cazare. Perspectiva unui dus acoperit si a unei mese copioase ne facea cu ochiul. Si am cautat... Si am cautat.....  Toate pensiunile erau ocupate. Nu luasem in considerare numarul de oameni interesati de concert care nu erau din oras. Dupa 3 ore de cautare asidua, am reusit sa gasim locuri la o pensiune mai in afara orasului, din capatul opus unde urma sa se tina concertul. Recunoscatori, ne-am tras un pic sufletul si am avut timp sa facem acel dus atat de asteptat si sa mancam ceva pe fuga inainte de concert.

The Concert

Primul lucru care sa ne dea de gandit la numarul de oameni prezenti : numarul impresionant de masini inmatriculate prin toate orasele Romaniei, basca cateva unguresti parcate langa locul concertului. Ne-am invartit ceva pe stradute inainte sa gasim un loc unde sa lasam masina.

O adevarata procesiune se indrepta spre parcarea centrului comercial Polus unde avea sa se tina concertul. Ne-am integrat in suvoiul ordonat de oameni. In parcare : o mare de oameni. Impresionant! Ne-am luat inima in dinti si am intrat. Canta Cargo si multimea canta cu ei. In public : si batrani si copii, si baieti inaaaaaaaalti si in negru - pirati. Cand ai un baiat cu tine si cand acel baiat e cu prietena, care intamplator e prietena cu tine ai anumite avantaje. De exemplu nu stai la coada la bere. Acesta este un mod de a-mi arata recunostinta, zicandu-i multumesc aici :). De asemenea am invatat la acest concert legea celui mai puternic : daca esti un baiat inalt si bine facut nu esti inghiontit, pe cand daca esti mica si esti fata, iti iei destul de multi ghionti, coate, esti calcata, ti se varsa bere in cap etc. Exceptia de la legea celui puternic : daca ai cu tine un tip inalt si fioros, poti sa fii mica si fata. Exceptia exceptiei de la regula celui puternic : cand tipul respectiv e plecat dupa bere...

Alta regula verificata la acest concert, regula vederii la scena : oriunde te-ai aseza se va gasi in fata ta un personaj cu cel putin 10 cm mai inalt decat tine care te va impiedica sa vezi scena. Daca ai noroc si totusi persoana din fata ta nu este inalta mai asteapta putin. O sa vezi ca imediat ce incepe concertul va scoate un aparat foto sau o camera cu care va filma tot timpul astfel incat oricum nu vei vedea nimic. Aceste reguli se aplica indiferent daca stai in fata, la mijloc sau mai in spate.

Lasand la o parte aceste mici neajunsuri, concertul a fost frumos, cam scurt, insa nu la fel de antrenant ca cel de la Bistrita. Iron Maiden au interactionat mai putin cu publicul decat Haggard si noi am simtit un pic de dezamagire. Au cantat doar o ora jumate. La sfarsit ne intrebam : Ok, cand e partea a doua? Am asteptat un bis, care fusese demult. Nici nu ne dadusem seama...

















The City

Mi-a placut Clujul, desi nu recomand nimanui sa il vada asa cum l-am vazut noi : adica am dat ocolul de trei ori in speranta sa gasim cazare. Cam asta a fost vizita turistica. Obiectivele turistice : pensiunile arhipline din cauza concertului si centrul unde au wireless gratuit pentru a cauta cazare. Adaugati la aceasta caldura de desert, foamea si oboseala. Insa, in ciuda neajunsurilor, centrul mi s-a parut superb, orasul bine marcat, nu te ratacesti, iar hartile gratuite se pot gasi la pensiuni si probabil si in alte locuri. Spre deosebire de Bucuresti, unde totul e amestecat, nou cu vechi, blocuri cu cladiri stil, centrul istoric e bine demarcat desi exista si aici o zona destul de mare cu blocuri urate, dar la periferie. Este un oras elegant si am avut senzatia ca nu eram in Romania ci undeva in Occident. In mod sigur o sa revin, orasul asta mi-a cazut cu tronc. Si poate data viitoare o sa am timp sa-l si vizitez un pic.


















Poze Paula Mihaiu si Daniel Coman

Un comentariu:

  1. "baieti inaaaaaaaalti si in negru - pirati" : daca nu vedem nu credem :)))

    vrem poze 3D !!!

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog