marți, 7 septembrie 2010

Bloguri versus ziare online

In ultima vreme mi-e din ce in ce mai greu sa urmaresc presa online. Am renuntat sa mai urmaresc Hotnews, singura sursa de stiri pe care o mai consultam. M-am saturat de aceleasi subiecte tratate la nesfarsit, m-am saturat de articole fara cap si coada, de articole care nu spun nimic (mai ales!). M-am hotarat sa ma orientez catre blogosfera ca sursa de informatii. In teorie o persoana care scrie pentru simpla placere are mai multe de zis decat o persoana care trebuie sa umple o pagina ca sa ia bani. Stiu, ati putea sa imi aduceti ca argumente ca ziarele ar trebui sa fie obiective si ca pe bloguri voi gasi informatie subiectiva si nedemna de incredere. Prima parte nu o cred, nu cred in obiectivitatea presei in Romania. A doua parte e de demonstrat. Asa ca o sa incep sa scriu despre mica mea aventura in blogosfera in posturile urmatoare.

Am zis mai sus ca am renuntat sa urmaresc presa online. Nu e adevarat in totalitate. Mai sunt doua ziare romanesti pe care le urmaresc si desi nu pot sa spun ca imi plac toate articolele, pot spune ca gasesc lucruri interesante in ele.

Primul, Think Outside the Box este un blog Hotnews (e singura parte din Hotnews pe care o mai citesc si e diferita ca tematica). Numele ne spune ca se vrea un ziar altfel. Mie mi se pare un hibrid intre blog si ziar, nici cal, nici magar. Blog ca structura si ca maniera de abordare a unor articole, ziar caci apartine de Hotnews, dar si ca maniera de abordare a altor articole. "Catarul" Think Outside the Box scrie despre ultimele noutati eco, propune experimente pentru a demonstra ca se poate adopta un stil de viata sanatos (vezi experimentul Caveman, dar si maratonul), sau ne face cunostinta cu "Urban Heroes", persoane interesante care au ales sa lupte impotriva curentului (la prima vedere) si pot fi considerate modele de reusita. Imi plac mult acele articolele scrise in genul eseului, subiective care ofera pe langa faptele in sine si viziunea autorului. Si mai apreciez la ei faptul ca sunt foarte deschisi intru interactiune cu cititorii. Dealtfel exista o rubrica pe site unde ei publica articole de la cititori.

Al doilea ziar pe care il citesc e unul cultural, Dilema Veche. Ziarul se vrea activand in domeniile social, cultural şi politic si il are ca director fondator pe Andrei Plesu. Sunt pur si simplu innebunita dupa forma articolelor. Oamenii astia pot sa scrie despre mersul la piata in fiecare zi si sa sune a poezie. Articolele sunt ingrijite, elegante, pe alocuri cu umor, pe alocuri critice. Am vazut insa si articole prea inzorzonate cu elemente stilistice sau fortat critice.

Cam atat cu ziarele. Acum trag bine aer in piept si ma lansez in aventura blogosferei...


Linkuri externe :

Think Outside the Box
Dilema Veche

Un comentariu:

  1. Articol de pe Dilema Veche despre Dilema Veche : http://www.dilemaveche.ro/sectiune/tema-saptaminii/articol/fe-e-noi-o-revista-veche

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog