miercuri, 17 noiembrie 2010

Viata dupa Facebook

Am folosit Facebook vreme de doi ani. Ieri am decis sa renunt la cont. Am lasat in urma 230 de contacte, cateva grupuri create si foarte multe posturi. Fara regrete. Desi eram foarte activa pe Facebook, mai ales in ultima vreme, am senzatia ca nu am pierdut nimic renuntand la contul meu. Totusi, nu spun ca Facebook nu e folositor. Doar ca nu mai corespunde scopurilor mele.

Motivele pentru care mi-am creat contul au fost mai multe, printre care cele mai importante au fost sa raman in contact cu prieteni de departe si sa fac experimente de SMO.

La inceput bajbaiam printre optiunile Facebook-ului. Mai complex decat Hi5 si nu neaparat cu o interfata gandita in acelasi fel, mi-a dat de furca la gasirea optiunilor. Habar n-aveam ce e aia Privacy, am aflat ulterior ca e o problema spinoasa in cazul acestei retele de socializare si desi lucrurile s-au mai schimbat intre timp, nici acum nu poate baga nimeni mana in foc ca totul e ok. Vorba lui Eric Schmidt : daca vrei ceva sa nu fie facut public mai bine nu il faci.

La inceput nu era multa lume pe Facebook, sau in orice caz, nu multa lume cunoscuta de mine. Eram entuziasta de posibilitatile de comunicare si exprimare pe care acest site le crea si incercam sa il popularizez printre prieteni si cunostinte. Erau mai multi utilizatori in Franta decat in Romania. Daca vroiam sa am mai multi prieteni si cunostinte printre contacte trebuia sa am un cont Facebook pt cei din Franta si un cont Hi5 pentru cei din Romania.

Acum situatia s-a schimbat. Aproape toata lumea are un cont Facebook si aici. Am gasit pe Facebook colegi de liceu, colegi de facultate, fosti colegi de la locurile de munca anterioare etc. Am aflat cine ce a mai facut, cine s-a casatorit, cine are copii sau cine a calatorit. Doar ca Facebook nu aduce persoanele pierdute inapoi. Creaza doar posibilitatea de a intra in contact dar nu acopera prapastiile pe care anii petrecuti separat si experientele diferite le-au adancit. Si cateodata e chiar mai bine asa. Cateodata trebuie sa "let go".

Partea cu experimentele SMO insa a fost fun. Facebook este un super mediu de comunicare indiferent daca vrei sa faci cunoscuta o firma sau sa organizezi lucruri cu gasca ta. Trebuie sa recunosc ca m-am amuzat incercand sa fac toate acestea chiar daca experimentele mele nu au fost intotdeauna un succes.

Ca sa ramai in contact cu gasca ta si sa organizezi evenimente, Facebook iti pune la dispozitie mai multe unelte :

 - poti sa creezi un grup special pentru gasca ta care sa fie vizibil cui vrei tu si unde puteti pune la comun si destul de discret poze, linkuri care va intereseaza numai pe voi, sa creati discutii pe teme care va privesc. Astfel nu mai esti obligat sa povestesti de fiecare data cum catelul vecinului ti-a mancat pantoful de lac inaintea nuntii. Postezi odata si vede toata lumea care alegi tu sa vada.
 - poti sa organizezi un eveniment care sa priveasca doar gasca ta, vizibil doar pentru cine vrei la care poti sa inviti pe cine vrei, sa furnizezi locatie si data, sa primesti confirmari si eventual sa postezi poze dupa.
 - ahhhh da, si o functionalitate foarte utila careia cred ca o sa-i simt lipsa : iti "sopteste" cand e ziua de nastere a prietenilor. Eu uit mereu zilele de nastere...
 Acestea sunt numai cateva din optiunile disponibile, dar cum acest articol nu este neaparat o descriere a retelei de socializare ma opresc aici.

Daca ai bombita ta, firmulita pe care ai creat-o cu sudoarea fruntii tale, de care esti foarte mandru si pe care vrei sa o propovaduiesti ( a se citi promovezi), nu poti ocoli Facebook. Este o unealta excelenta de comunicare cu clientii tai, un mijloc de a le afla parerea sau pur si simplu de a te face cunoscut.

Ce ai putea face pe Facebook pentru firmulita ta :

 - pai ai putea crea o pagina firmei tale care sa furnizeze informatii utile clientilor tai, ai putea organiza tot felul de concursuri amuzante pentru a-i rasplati, ai putea sa le raspunzi la intrebari si sugestii
 - ai putea crea un add, un link publicitar care sa le apara utilizatorilor care corespund publicului tau tinta
 - ai putea sa creezi buzz-uri
Lista aceasta bineinteles nu este exhaustiva.

Ahh da, pana si Biblia are pagina Facebook !!!

Cam atat cu beneficiile. Cat despre neajunsuri, Facebook ar trebui manuit cu grija si in functie de ce vrei sa faci cu el, mai ales ca este dusmanul intimitatii. E un loc galagios unde daca nu respecti cateva reguli de bun simt poti provoca incurcaturi. Amuzante, ce e drept, dar incurcaturi.

Ar mai fi lucruri de spus despre Facebook, despre numeroasele aplicatii, despre cum sa cunosti persoane interesante - sau de ce nu ? - sa intalnesti pe cineva, dar eu ma opresc aici.

Nu stiu daca hotararea mea de a renunta la Facebook e definitiva, dar deocamdata nu o regret. Vreau sa vad si ce inseamna viata dupa Facebook. Ma intreb daca voi avea de pierdut renuntand la cea mai raspandita retea de socializare. Time shall tell.

2 comentarii:

  1. Pai stai ca te contrazici. Spui ca ai renuntat la contul de Facebook si apoi enumeri avantajele Facebook-ului. Eu cred ca viata inainte si dupa Facebook va fi la fel. Am observat ca simti nevoia de a schimba cate ceva in ultima vreme :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu ma contrazic. Desi sunt constienta de avantajele Facebook-ului, aleg sa nu il mai folosesc. Asta nu inseamna ca sfatuiesc lumea sa faca la fel. Nu am renuntat la Facebook pentru ca nu ar fi bun (are avantajele lui) ci pentru ca mi-am dat seama ca de fapt, eu personal nu am nevoie de el.

    Si da, tot simt nevoia sa schimb cate ceva :)

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog